De commerciële trainingen van artra

Wie bij commercie of sales direct denkt aan gladde verkooppraatjes heeft het mis. Een goede ‘verkoper’, accountmanager of relatiebeheerder gelooft niet in platte verkoop. Het draait allemaal om het oplossen van het probleem van de klant. De klant staat altijd centraal. Want een klant die tevreden is komt terug en vertelt anderen over zijn goede ervaringen.

Onze trainingen zijn er dan ook op gericht om zowel de beginnende als ervaren, vakvolwassen intercedent, verkoper of accountmanager de juiste tools aan te reiken om klanten naar tevredenheid te helpen. Ons trainingsportfolio is zodanig opgebouwd dat je steeds het salesproces volgt: van acquisitie en het gesprek aangaan met klanten, tot verkoop en het uitbouwen van klanten (relatiebeheer).

Bekijk trainingen voor startende uitzendprofessionals Bekijk trainingen voor vakvolwassen uitzendprofessionals

Trainingen voor startende uitzendprofessionals

Op startende uitzendprofessionals komt heel wat af. Van wet- en regelgeving tot het matchen en begeleiden van uitzendkrachten. En dan moeten ze ook nog contact leggen en onderhouden met klanten. Daar kun je wellicht wel wat hulp bij gebruiken. artra helpt je met haar trainingen die speciaal afgestemd zijn op startende uitzendprofessionals.

Klanten krijgen – startende uitzendprofessionals


Telefonische acquisitie​

Haal meer uit jouw telefoongesprekken met koude contacten en verbeter je skills aan de telefoon!

Bekijk de training

Pitchen en netwerken

Een goede pitch kunnen geven is essentieel om effectief te netwerken. Hiermee vertel je binnen een minuut wie je bent, wat je doet en wat dat zo bijzonder maakt.

Bekijk de training

Canvassen (incompany)

Eén van de manieren om nieuwe klanten te verwerven is canvassen: het bezoeken van prospects zonder afspraak.

Bekijk de training

In gesprek met klanten – startende uitzendprofessionals


Effectief verkoopgesprekken voeren

Voor een hoger rendement heb je twee dingen nodig: een waterdichte voorbereiding en een ijzersterk verhaal. Dat is wat wij jou leren in de training Effectief verkoopgesprekken voeren.

Bekijk de training

Telefonisch verkopen

Er wordt, met andere woorden, nogal wat gevraagd van jou als uitzendprofessional. Maar effectief en met zelfvertrouwen telefoneren is te leren!

Bekijk de training

Klanttypologie

Volg de training Klanttypologie en leer meer over verschillende persoonlijkheden, drijfveren en communicatie-voorkeuren. Aan het eind van de dag heb jij meer inzicht in alle soorten klanttypen én hoe je hierop inspeelt.

Bekijk de training

Vacature-intake en aanbiedend bellen

Een goede vacature-intake is onmisbaar voor een arbeidsmarktprofessional. Met deze training kun je jouw telefonische vaardigheden verhogen naar een professioneel niveau.

Bekijk de training

Uitbouwen van klanten – startende uitzendprofessionals


Relatiebeheer (incompany)

Je moet precies weten wat je bij welke klant inzet. In de training Relatiebeheer krijg je handvatten aangereikt en ga je kijken naar pullfactoren.

Bekijk de training

Trainingen voor vakvolwassen uitzendprofessionals

Er wordt veel verwacht van vakvolwassen uitzendprofessionals op commercieel gebied. ‘Die klant haal je toch wel even binnen?’ Of ‘doe jij even een maatwerkadvies.’ Zo makkelijk is dat allemaal niet. Daar kun je nog wel wat ondersteuning bij gebruiken. Voor vakvolwassen uitzendprofessionals heeft artra een uitgekiend portfolio aan trainingen ontwikkeld. Speciaal afgestemd op de kennis en ervaring van ervaren professionals en het salesproces volgend, van acquisitie en onderhandelinsgvaardigheden, tot klantbehoud.

Klanten krijgen – vakvolwassen uitzendprofessionals


Consultative selling

Door met aandacht te luisteren kan je oprechte adviezen geven over jouw producten of diensten, waarmee je jouw klanten écht kan helpen. In de training Consultative Selling leer jij hoe je een betrouwbare adviseur wordt voor jouw klanten.

Salesboost (incompany)

Een combinatie van Telefonische acquisitie en Pitchen & netwerken. Je leert de theorie achter de meest effectieve aanpak, maar gaat ook vooral meteen zelf aan de slag.

In gesprek met klanten – vakvolwassen uitzendprofessionals


Stakeholder-management

Wie zijn er bij jouw klanten allemaal betrokken bij het aankoopproces? Wat zijn de belangen van deze betrokkenen? Om een klant goed te kunnen bedienen is het belangrijk om inzicht te hebben in wie allemaal een rol speelt bij het aankoopproces.

Effectief onderhandelen

Met welke strategie ga jij een onderhandeling in? In een onderhandeling hebben beide partijen belangen. En deze belangen kunnen botsen. Blijf jij vasthouden aan jouw standpunt of durf je naar de wederzijdse belangen te kijken?

Uitbouwen van klanten – vakvolwassen uitzendprofessionals


Customer Journey en salesfunnel

Iedere salesprofessional (salesintercedent) krijgt te maken met de Customer journey en de klantfunnel. Logisch, want als salesprofessional moet je inzicht hebben in de reis van je klant, van oriëntatie tot aankoop. Hoe ziet deze eruit? En hoe kun je invloed uitoefenen op de contactmomenten?

>