Recruitment

Een organisatie kan alleen succesvol zijn als er voldoende goede medewerkers werken. En dat is precies waar een recruiter voor moet zorgen: het vervullen van vacatures met medewerkers met de juiste kennis en vaardigheden of voldoende potentieel. Het binnenhalen van (nieuwe) medewerkers is dus cruciaal voor het succes en voortbestaan van organisaties.

Filter

  • E-learning

Onboarden als recruiter

Een medewerker die dit interactieve traject van vier weken volgt is sneller en beter ingewerkt en vult met zelfvertrouwen, plezier én kennis van zaken de rol van recruiter in.

€395,00
Eerstvolgende startdatum
04-11-2024
Duur: 5 weken
1.5 uur per werkdag
  • Klassikaal

Recruitment met ChatGPT

Leer hoe je alle mogelijkheden benut die ChatGPT biedt bij de ondersteuning van het recruitmentproces.

€615,00
Eerstvolgende startdatum
24-10-2024
Duur: 2 dagdelen
2 zelfstudie uren
  • Klassikaal

Recruitment Professional

Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je hoe je jouw recruitmentproces optimaal inricht. Je leert over employer branding, sourcing, het recruitmentproces en de candidate experience.

€3.045,00
Eerstvolgende startdatum
07-11-2024
Duur: 8 dagdelen
16 zelfstudie uren
  • Klassikaal

WordRecruiter

Na het volgen van deze opleiding heb je echt de basis van recruitment onder de knie. Je begeeft je op het snijvlak van HR, marketing en sales.

€2.395,00
Eerstvolgende startdatum
22-04-2025
Duur: 5 dagen
8 zelfstudie uren
  • Klassikaal

Werving & Selectie voor niet-recruiters

Jij bent aangewezen om een nieuwe collega te werven, maar hoe pak je dat aan? Na deze opleiding vervul jij voortaan met kennis van zaken en vertrouwen vacatures.

€2.195,00
Eerstvolgende startdatum
09-01-2025
Duur: 5 Dagen
8 zelfstudie uren
  • Klassikaal

Werken met arbeidsmigranten

Als je als uitzendorganisatie arbeidsmigranten bemiddelt krijg je te maken met specifieke wet- en regelgeving. In deze training ga je daarmee praktijkgericht aan de slag, zodat je fouten voorkomt.

€615,00
Eerstvolgende startdatum
24-10-2024
Duur: 2 dagdelen
  • Klassikaal

Online Personal Branding en Searchen met LinkedIn

Leer hoe je een effectief online personal brand opbouwt en hoe je dat inzet bij searchen op LinkedIn. Bouwen aan je personal brand start hier!

€615,00
Eerstvolgende startdatum
07-11-2024
Duur: 2 dagdelen
4 zelfstudie uren
  • Klassikaal

Online Personal Branding and Searching with LinkedIn (EN)

Learn how to build an effective online personal brand and use it for LinkedIn sourcing. Start building your personal brand here!

€615,00
Eerstvolgende startdatum
25-03-2025
Duur: 1 day
4 selfstudy hours
  • Klassikaal

Vacature-intake en aanbiedend bellen

Hoe maak je de beste match tussen een kandidaat en een opdrachtgever? Na het volgen van deze training heb je betere telefonische vaardigheden en weet je hoe je succesvol bent met aanbiedend bellen.

€615,00
Eerstvolgende startdatum
19-12-2024
Duur: 2 dagdelen
4 zelfstudie uren
  • Klassikaal

Internationaal searchen

Ben jij bezig met het vinden van kandidaten in bijvoorbeeld Polen, Tsjechië, Roemenië, Spanje of Portugal? Zorg dan dat je meer inzicht krijgt in het internationale searching proces.

€665,00
Eerstvolgende startdatum
15-04-2025
Duur: 2 dagdelen
8 zelfstudie uren

Recruitment

De recruiter, of medewerkers met recruitmenttaken, zijn zeer belangrijk voor organisaties. Maar dan moet deze natuurlijk wel de juiste kennis en vaardigheden hebben om de goede medewerkers te werven en selecteren. En daar gaat het nogal eens mis. Recruitment is een vak. Een vak dat je moet leren. Je doet het er niet zomaar even bij.  

Werven 

En zeker niet in een krappe arbeidsmarkt. Dan is het voor recruiters (extra) uitdagend om alle openstaande vacatures te vervullen. Medewerkers kunnen immers uit meerdere vacatures en werkgevers kiezen. Als recruiter moet je die (schaarse) kandidaat dus eerst maar eens zien te vinden. Daarna moet diezelfde persoon verleid worden om met de recruiter het gesprek aan te gaan. Dat is nog een hele uitdaging. Zeker omdat de meeste mensen helemaal niet op zoek zijn naar een andere baan.  

Selecteren 

Als er wel meerdere sollicitanten reageren op een vacature moet de recruiter een goede selectie kunnen maken, op een juiste manier sollicitatiegesprekken inrichten en voeren en letten op de candidate experience. Als immers sollicitanten teleurgesteld afhaken, bijvoorbeeld omdat zij zich niet goed behandeld voelen, is dat zonde van alle inspanningen. Bovendien kan het voor een negatieve reputatie zorgen. Dat wil je als recruiter natuurlijk niet op je geweten hebben.  

Specialiseren? 

Met de verdere professionalisering van het recruitmentvak ontstaan ook steeds meer specialismes. Zo neemt de vraag naar sourcers, recruitment marketeers en employer branding-specialisten snel toe. Voor recruiters dus mooie tijden. Ze blijven (zelf) veelgevraagd en kunnen zich ontwikkelen als recruiter of zich specialiseren. artra ondersteunt recruiters bij iedere loopbaanstap met passende opleidingen en trainingen.  

>