Een organisatie kan alleen succesvol zijn als er voldoende goede medewerkers werken. En dat is precies waar een recruiter voor moet zorgen: het vervullen van vacatures met medewerkers met de juiste kennis en vaardigheden of voldoende potentieel. Het binnenhalen van (nieuwe) medewerkers is dus cruciaal voor het succes en voortbestaan van organisaties.
Een medewerker die dit interactieve traject van vier weken volgt is sneller en beter ingewerkt en vult met zelfvertrouwen, plezier én kennis van zaken de rol van recruiter in.
Leer hoe je alle mogelijkheden benut die ChatGPT biedt bij de ondersteuning van het recruitmentproces.
Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je hoe je jouw recruitmentproces optimaal inricht. Je leert over employer branding, sourcing, het recruitmentproces en de candidate experience.
Na het volgen van deze opleiding heb je echt de basis van recruitment onder de knie. Je begeeft je op het snijvlak van HR, marketing en sales.
Jij bent aangewezen om een nieuwe collega te werven, maar hoe pak je dat aan? Na deze opleiding vervul jij voortaan met kennis van zaken en vertrouwen vacatures.
Als je als uitzendorganisatie arbeidsmigranten bemiddelt krijg je te maken met specifieke wet- en regelgeving. In deze training ga je daarmee praktijkgericht aan de slag, zodat je fouten voorkomt.
Leer hoe je een effectief online personal brand opbouwt en hoe je dat inzet bij searchen op LinkedIn. Bouwen aan je personal brand start hier!
Learn how to build an effective online personal brand and use it for LinkedIn sourcing. Start building your personal brand here!
Hoe maak je de beste match tussen een kandidaat en een opdrachtgever? Na het volgen van deze training heb je betere telefonische vaardigheden en weet je hoe je succesvol bent met aanbiedend bellen.
De recruiter, of medewerkers met recruitmenttaken, zijn zeer belangrijk voor organisaties. Maar dan moet deze natuurlijk wel de juiste kennis en vaardigheden hebben om de goede medewerkers te werven en selecteren. En daar gaat het nogal eens mis. Recruitment is een vak. Een vak dat je moet leren. Je doet het er niet zomaar even bij.
En zeker niet in een krappe arbeidsmarkt. Dan is het voor recruiters (extra) uitdagend om alle openstaande vacatures te vervullen. Medewerkers kunnen immers uit meerdere vacatures en werkgevers kiezen. Als recruiter moet je die (schaarse) kandidaat dus eerst maar eens zien te vinden. Daarna moet diezelfde persoon verleid worden om met de recruiter het gesprek aan te gaan. Dat is nog een hele uitdaging. Zeker omdat de meeste mensen helemaal niet op zoek zijn naar een andere baan.
Als er wel meerdere sollicitanten reageren op een vacature moet de recruiter een goede selectie kunnen maken, op een juiste manier sollicitatiegesprekken inrichten en voeren en letten op de candidate experience. Als immers sollicitanten teleurgesteld afhaken, bijvoorbeeld omdat zij zich niet goed behandeld voelen, is dat zonde van alle inspanningen. Bovendien kan het voor een negatieve reputatie zorgen. Dat wil je als recruiter natuurlijk niet op je geweten hebben.
Met de verdere professionalisering van het recruitmentvak ontstaan ook steeds meer specialismes. Zo neemt de vraag naar sourcers, recruitment marketeers en employer branding-specialisten snel toe. Voor recruiters dus mooie tijden. Ze blijven (zelf) veelgevraagd en kunnen zich ontwikkelen als recruiter of zich specialiseren. artra ondersteunt recruiters bij iedere loopbaanstap met passende opleidingen en trainingen.