Incompany training Customer journey en salesfunnel

Iedere salesprofessional (salesintercedent) krijgt te maken met de Customer journey en de klantfunnel. Logisch, want als salesprofessional moet je inzicht hebben in de reis van je klant, van oriëntatie tot aankoop. Een (potentiële) klant komt op vele manieren met jouw organisatie of dienst(en) in aanraking voordat deze tot aankoop overgaat. Op welke contactmomenten kun je invloed uitoefenen? Hoe ziet deze klantreis eruit? Hoe breng je deze in kaart? De salesfunnel zit hieraan gekoppeld. Van lead tot klant. Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk leads klant worden? Hoe verkort je de doorlooptijd in de funnel? Hier is heel veel winst te behalen. Deze training helpt jou daarbij.

Tijdens deze Incompany-training doorloop je de verschillende fases die een potentiële klant doorloopt voordat deze tot aankoop overgaat. Een aankoop begint immers over het algemeen met het besef dat er een behoefte is, daarna volgt een fase van oriënteren op potentiële oplossingen en het vergelijken van de verschillende opties. Daarna volgt een besluit en het daadwerkelijk ‘consumeren’. In al deze fases zijn er verschillende contactmomenten met jouw organisatie. Online, offline. Deze contactmomenten wil je zoveel mogelijk optimaliseren zodat de (klant)ervaring optimaal is.

Wat leer je tijdens de training Customer journey en Salesfunnel?

Tijdens deze training ga je aan de slag met de basis van sales: het begrijpen van het gedrag van je klant. Je brengt de contactmomenten die een (potentiële) klant met jouw organisatie of dienst(en) heeft in kaart. En daarna kijk je hoe je al deze momenten kunt verbeteren of er zodanige invloed op uit kunt oefenen dat de kans groter wordt dat een prospect daadwerkelijk klant wordt.

Resultaat van de training

Na de training:

  • Weet je wat de customer journey is
  • Kun je de customer journey voor jouw klanten in kaart brengen
  • Weet je hoe een salesfunnel in elkaar zit
  • Kun je acties benoemen om de tijd die klanten nodig hebben om de salesfunnel door te gaan te verkorten
  • Heb je kennis van begrippen als The Ultimate Moment of Truth, conversie en ROI

Hoe pakken we het aan?

In deze training wordt continu afgewisseld tussen luisteren en actief bezig zijn. Want wij geloven dat de dingen die je leert beter blijven hangen als je er meteen mee kunt oefenen. Je gaat dus steeds in kleine groepjes aan de slag met opdrachten, zoals het in kaart brengen van je eigen customer journey, het bepalen van kritieke contactmomenten, het visualiseren van je eigen salesfunnel of discussiëren over conversieratio’s. De training wordt afgewisseld met video’s met praktijkvoorbeelden.

Voor wie?

De training Customer journey & Salesfunnel is geschikt voor (beginnende) salesprofessionals en -intercedenten die meer inzicht willen krijgen in de reis die hun klanten maken en het benutten van de inzichten die een salesfunnel biedt. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+.

Duur

Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen).

Incompany

Deze training wordt (alleen) Incompany verzorgd. Neem contact op met jouw accountmanager van artra voor meer informatie.

Na afloop van deze training ontvangen deelnemers een bewijs van deelname.