Telefoneren is top! Mits je de juiste tools tot je beschikking hebt

7 mei 2019 2 min
Categorie: Sales

We schreven het al eerder: de vent is de tent en de vrouw maakt het gebouw. Mensen kopen niet wat je doet maar hoe je het doet! Ze verbinden zich eerst met jou en daarna pas met datgene wat je doet. Een goede glimlach, stevige handdruk en open blik zijn dus erg belangrijk. Maar hoe doe je dat op het moment dat je jouw klanten enkel aan de telefoon spreekt, en dus maar beperkte middelen tot je beschikking hebt? Hoe zorg je ervoor dat je écht verschil kunt maken met jouw telefonische acquisitie?

Een beller is sneller
Mits je een helder doel voor ogen hebt! Niets zo vervelend als iemand aan de telefoon hebben die maar half weet waar hij precies voor belt en wie hij daarvoor aan de lijn moet krijgen. Dus: kies een helder doel. Wil je ervaren dat elk contact met een klant een feestje kan zijn? Of wil jij gericht en zelfverzekerd je kandidaat aan kunnen bieden bij je (potentiële) opdrachtgever? Heb je echt de geschikte kandidaat, maar kun jij jouw opdrachtgever daar niet volledig van overtuigen? Mis je net dat beetje ervaring en/of flair om dit naar eigen tevredenheid te doen? Geen probleem, telefonische acquisitie kun je leren! Het is een vak apart, maar met de juiste handvatten en technieken maak jij van elk telefoongesprek een feestje.

Telefoneren zonder tunnelvisie
Het is goed om een doel voor ogen te hebben. Het doel moet echter geen tunnelvisie veroorzaken. Het allerbelangrijkste van een succesvolle acquisitie is een fijne (telefoon) verbinding met de ander. Als je enkel op jouw doel gefocust bent dan kan dat ervoor zorgen dat je gesprekspartner geen verbinding voelt of geen ruimte geeft voor inbreng. Het opbouwen van een relatie is daarom het allerbelangrijkste. Het succes van een telefonische acquisitie zit hem immers niet altijd in het maken van een daadwerkelijke afspraak.

Top telefoneren kan je leren
Stel dat je niet in het eerste gesprek een afspraak hebt kunnen maken, dan is het belangrijk om openingen te vinden voor een positieve opvolging. De training telefonische acquisitie geeft je als arbeidsmarktprofessional meer grip op de telefonische acquisitie-activiteiten. Na de training ben jij in staat om op een succesvolle manier afspraken te maken en kandidaten aan te bieden bij (potentiële) opdrachtgevers. Meer weten? Neem een kijkje op onze website!

>