De WAB komt eraan. Dat zal niemand die zich bezighoudt met uitzenden en payrolling ontgaan zijn. Het is tijd om kleur te bekennen. Payrollen gaat veranderen en dat betekent dat je een keuze moet gaan maken. Blijf je in hetzelfde metier én kies je voor het ketensysteem of ga je ‘om’ en word je uitzender?
Het starten van een uitzendbureau is simpel?
Het lijkt simpel. Je verandert je naam en zorgt voor een werkenbij-site en draaien maar. Toch denk ik er wel anders over. Een uitzendbureau is in mijn ogen fundamenteel anders dan een payroll-organisatie. En dat betekent dat je niet alleen je naam en je werkprocessen moet veranderen, maar vooral je DNA.
Creëer nieuw DNA voor jouw organisatie
Nieuw DNA vraagt om een forse herijking van je club. Hierbij mag je jouw doelstellingen, je identiteit, je huisstijl, processen, activiteiten, maar ook de vaardigheden van je mensen onder de loep gaan nemen. Het betekent nogal iets. En, het start met je identiteit. Het is niet een kleine koersaanpassing, maar echt een nieuwe tak van sport. Ja, je snapt waarschijnlijk de CAO prima, maar de uitvoering wordt totaal anders.
Van WHY naar HOW en WHAT
Kijk naar de video’s van Simon Sinek. Hij legt het uit: start met het waarom, je WHY. Waarom ben je als mens en als organisatie op de wereld? Wat voeg je toe en welke betekenis geef je hieraan? Waarom ben je relevant en wie kan het iets schelen? Zoals Simon het zo mooi zegt: ‘Why does anyone care?’ Deze WHY wordt gevormd door de positie in de markt en wordt actief uitgedragen door jouw medewerkers. Zij geven vorm aan het hoe en het wat, de HOW en de WHAT.
WHO: jouw medewerkers!
Wie? Ja wie gaat het uiteindelijk doen? Jouw team! Jouw team geeft vorm en inhoud aan de uitgangspunten en aan de kernwaarden. Deze waarden betekenen iets en vormen het fundament voor hun handelen. Binnen artra hebben we gekozen voor de kernwaarden Moed, Plezier en Eigen-Wijs. Het geeft richting en betekent veel. Wij verwachten dat onze mensen eigen zijn, wijs zijn en eigenwijs mogen zijn. Daarnaast geloven we dat plezier in je werk maakt dat je jezelf iedere dag iets meer inzet en dat vraagt om moed. Moed om zichtbaar te willen zijn. We nemen de waarden meer serieus en het beste: voor het eerst kunnen we allemaal de kernwaarden goed onthouden en ernaar werken. Ze staan dichtbij ons allen.
Zo gepiept?
Was het maar waar. Het vaststellen van hoe jouw DNA eruit ziet is meer dan spugen in een potje en het lezen van het testresultaat. Het betekent dat je vragen aan elkaar gaat stellen, naar elkaar luistert en keuzes maakt. Het resultaat kan zijn dan jouw mensen andere keuzes in hun carrière binnen of buiten je bedrijf gaan maken. De omslag van payroller naar uitzender kost echt bloed, zweet en tranen. Want uiteindelijk is het ‘to be or not to be’. En that’s the question!
Ellen van Hierden, directeur van artra en de Academy for Recruitment en initiatiefnemer van keesz. Ellen houdt van werk en met name van flexwerk. Zij is nieuwsgierig naar ontwikkelingen binnen de flexbranche en bericht hier graag over!
Wij gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Vul kortingscode “december5” in op de laatste stap van het inschrijfformulier voor 5% korting.
Om te vieren dat wij dit jaar weer meer dan tienduizend uitzendprofessionals en recruiters hebben geholpen in iedere fase van hun loopbaan, ontvang je van 1 t/m 31 december5% korting op alle trainingen en opleidingen.