Klaar voor succes met het OPSTAP-programma voor startende flexondernemers

Marco Hendrikse 28 september 2022 3 min
Categorieën: Subsidie, Opleiding & Ontwikkeling

Je besluit staat vast. Je begint je eigen uitzendbureau. Je hebt al een naam en weet dat je je bij de Kamer van Koophandel moet inschrijven. Je handige neefje zet een website op en jij regelt alvast wat verzekeringen, bankzaken en een administratief systeem. En dan kan het ondernemen beginnen. Althans….

Als (startende) flexondernemer moet je heel wat regelen (en de opsomming hierboven is dan ook verre van volledig). Maar met jouw passie en doorzettingsvermogen moet het gewoon een daverend succes worden. Hou dat gevoel vooral vast! Wij juichen ondernemerschap van harte toe. Alleen, wij weten ook wat er allemaal op een (startende) ondernemer in de uitzendbranche afkomt. En dat is veel. Héél veel.

Laagdrempelig opleidingsprogramma

Daarom hebben wij een laagdrempelig programma opgezet dat (startende) uitzendondernemers snel op het juiste spoor zet. En het mooie is, dat hoeft niet eens veel geld te kosten.

Positionering

Als startende ondernemer moet je een richting kiezen. Wie ga je bemiddelen en welke klanten passen daar dan bij? Of juist andersom, je hebt een klantensegment op het oog, maar aan welke flexkrachten hebben zij behoefte? En hoe zit het dan met de concurrentie? Natuurlijk kun je ook gewoon kijken wat er op je afkomt, maar hoe ga je dat promoten? Dat is dus niet echt een slimme keuze. Een ondernemer kiest zelf zijn of haar richting, is zelf ‘in control’. Maar kiezen is niet altijd makkelijk, dus wellicht dat je daar wat hulp bij kunt gebruiken.

Regulering

Iedere ondernemer heeft met wet- en regelgeving te maken. Dat is nu eenmaal zo. Maar in de uitzendbranche is het nog een tikkeltje meer. Je hebt immers te maken met arbeidsrecht, uitzendovereenkomsten, een cao voor uitzendkrachten en regelgeving rondom privacy. Dat moet je goed regelen. Anders kun je geconfronteerd worden met hoge kosten, boetes, reputatieschade of boze klanten. Meer dan onwenselijk!

Recruitmentproces

Zeker in de huidige arbeidsmarkt geldt, heb je de uitzendkracht dan komt de business vanzelf. Dan moet je natuurlijk wel (de juiste) uitzendkrachten binnenhalen. Dat is nog niet zo eenvoudig. Zeker niet, als je deze uitzendkrachten niet op de juiste manier behandelt, bijvoorbeeld door ellenlange selectieprocedures of ingewikkelde inschrijfformulieren. Met andere woorden, je hebt een drempelloos, uitnodigend en soepellopend recruitmentproces nodig. Maar hoe zet je dat op? Waar moet je op letten?

Het merk ‘ik’

Jij bent het uithangbord van de onderneming. Klanten en uitzendkrachten hebben met jou te maken. Hoe zien zij jou? Hoe onderscheid jij je van andere ondernemers? Minstens zo belangrijk, hoe zet je dat beeld dat anderen van jou hebben om in efficiënte communicatie? Hoe zorg je ervoor dat mensen die je benadert via (bijvoorbeeld) LinkedIn meteen een goed gevoel hebben bij jou? Het is de eerste indruk die telt. Dan kun je dus maar beter je ‘personal brand’ op orde hebben.

Succes smaakt naar meer

Het gaat erom dat je als startende ondernemer de basis op orde hebt. Een basis die ervoor zorgt dat je klanten en kandidaten binnenhaalt. Én houdt. Tevreden klanten en kandidaten dus. Dat is succes. Succes dat altijd naar meer smaakt. Daar steek jij je enthousiasme en energie in. Dat begint allemaal met de basis: een duidelijke positionering, een sterk personal brand, een geoptimaliseerd recruitmentproces en een juiste toepassing van wet- en regelgeving.

Geringe investering nodig

Het (OP)STAP-programma van artra biedt jou die basis voor succes. Je gaat praktijkgericht aan de slag en het vergt slechts een geringe investering in tijd en geld. Helemaal als je gebruik maakt van het STAP-budget (scholingssubsidie van de overheid van € 1000). Je betaalt, als je STAP-budget aanvraagt, slechts € 495 voor dit hele programma. Meld je dus nu aan en vraag 2 januari aanstaande STAP-budget aan. Op 15 februari 2023 start dan jouw opleiding naar succes!

>