Jezelf onderscheiden op salesgebied? Volg deze 6 onalledaagse tips
21 februari 20222 min
Categorie: Sales
Laatst gewijzigd op: 3 maart 2022
Als intercedent heb je te maken met klanten, met opdrachtgevers. Maar hoe ga je met die klanten om? Durf jij buiten de gebaande paden te treden en écht een indruk achter te laten bij jouw (potentiële) opdrachtgevers? Volg dan deze 6 onalledaagse tips!
TIP 1 – Er is geen perfect moment
Je kunt altijd bellen! Echt. Trek je niets aan van de zogenaamde ‘perfecte belmomenten’. De meeste belblokken plannen we tussen 9:00 en 12:00 en van 13.30 tot 17:00 uur. En wat doet iedereen dan? Juist ja: overleggen. Bel een keer voor 8:00 uur of tijdens de lunch. Geen gatekeepers, maar direct de juiste persoon aan de telefoon.
TIP 2 – Laat jezelf zien
Kleed jezelf gedurfd. Je hoeft echt niet in een doorschijnend negligé naar een afspraak, maar stap eens uit je comfortzone. Kies voor gekleurde schoenen, een afwijkende tas of een print. Of stop eens gekleurde veters in je schoenen. Maak een statement en laat jezelf zien. Je hebt direct een perfect gespreksonderwerp. En mensen onthouden je sneller.
TIP 3 – Word nu eens echt persoonlijk
Wees echt persoonlijk. Heb het niet alleen over de obligate zaken, maar kies eens voor een ander onderwerp. Je wordt zo altijd herinnerd. Saai kan altijd nog.
TIP 4 – Direct contact opnemen
Neem in de week na je gesprek telefonisch contact op en vraag naar het gesprek en de opdracht. Wat gaan we verder doen? Het is altijd zoeken naar het juiste contactmoment. Twijfel niet. Bel als je nog top of mind bent!
TIP 5 – Be happy!
Wees vrolijk. Klanten kopen niet van zeurpieten of chagrijnen. Een smile kost niks meer en levert zoveel meer op. Wees in ieder contact positief en kijk naar oplossingen en niet naar problemen.
TIP 6 – Ja, dat klopt!
Bij bezwaren zijn we vaak geneigd om het boetekleed aan te trekken of het bezwaar te omzeilen. Erken het gewoon. “Ja, we zijn niet de goedkoopste.” “Ja, het duurt wat langer.” “Ja, we zijn inderdaad niet de enige aanbieder. Maar daar staat wel tegenover dat…” Geef het gewoon toe en zorg dat je ook kunt compenseren. Blijf weg van de ‘maar’.
Met deze 6 tips val je pas écht op bij een klant.
En wil je ook nog effectievere verkoopgesprekken voeren, waar je meer rendement uit haalt? Volg dan de training Effectief verkoopgesprekken voeren.
Wij gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Om te vieren dat wij dit jaar weer meer dan tienduizend uitzendprofessionals en recruiters hebben geholpen in iedere fase van hun loopbaan, ontvang je van 1 t/m 31 december5% korting op alle trainingen en opleidingen. Vul kortingscode “december5” in op de laatste stap van het inschrijfformulier.