Bepaal wie er allemaal betrokken zijn bij het aankoopproces bij je klant, welke rol deze stakeholders spelen en hoe je hen in beweging krijgt. Zo creëer je tevreden klanten.
Wie zijn er bij jouw klanten allemaal betrokken bij het aankoopproces? Wat zijn de belangen van deze betrokkenen? Om een klant goed te kunnen bedienen is het belangrijk om inzicht te hebben in wie allemaal een rol speelt bij het aankoopproces. Dat zijn soms (veel) meer mensen dan je denkt. En iedereen heeft zijn eigen belangen of mening. Door in kaart te brengen welke personen het aankoopproces beïnvloeden en welke belangen er spelen, word je een effectievere salesprofessional. Met behulp van AI als coach maak je een persoonlijk actieplan voor gesprekken met jouw meest uitdagende stakeholders. Tijdens de training leer je in kaart brengen wie welke rol speelt en hoe je vervolgens (de juiste) stakeholders in beweging krijgt door te oefenen met het voeren van gesprekken.
Tijdens deze training ga je stakeholders indelen naar verschillende categorieën. Wie is bijvoorbeeld een sleutelfiguur en wie is slechts toeschouwer? Of wat te denken van een floater die kiest voor de weg van de minste weerstand. Je gaat hiermee spelen, afwegingen maken. En vervolgens bepalen welke strategie je kiest om een bepaalde groep in beweging te krijgen. Dat is echt stakeholdermanagement.
De belangrijkste vraag die je gaat beantwoorden is: wie zijn er bij allemaal betrokken en van belang bij mijn recruitmentopdracht? Welke belangen en waarden kan ik per stakeholder onderscheiden? Om de hiring manager goed te kunnen bedienen is het belangrijk om inzicht te hebben in wie allemaal een rol spelen bij het recruitmentproces. Dat zijn soms (veel) meer mensen dan je denkt. En iedereen heeft zijn eigen belangen of mening. Door in kaart te brengen welke personen het proces beïnvloeden en welke belangen er spelen, word je een effectievere recruiter. Je leert tijdens deze training in kaart te brengen wie welke rol speelt en hoe je vervolgens (de juiste) stakeholders in beweging krijgt. Tenslotte leer je hoe je door het invullen van een stakeholdermatrix meer zicht krijgt op de rollen en belangen van de verschillende stakeholders.
Na de training Stakeholdermanagement:
De training bestaat uit 2 dagdelen. Tijdens deze training krijg je zicht op stakeholdermanagement en de rollen die de verschillende stakeholders vervullen. Met behulp van AI maak je een persoonlijk actieplan, die je vertaalt naar een te voeren gesprek met de stakeholder. De gesprekken oefen je tijdens de training. Naast theorie en aangescherpte vaardigheden ga je aan het einde van de training naar huis met een ingevulde stakeholdermatrix.
De training Stakeholdermanagement is geschikt voor de vakvolwassen sales- of uitzendprofessional die een verdieping aan wil brengen in zijn of haar relatie met klanten. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+.
Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen). Bij de training horen voorbereidende opdrachten. De studiebelasting hiervoor is circa 4 uur.
De training Stakeholdermanagement kost € 615 (excl. btw).
Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Startdatum | Locaties | Tijden | Data | ||
---|---|---|---|---|---|
09-12-2025 | Utrecht | 09:30 - 16:30 | 9 december | Beschikbaar | Inschrijven |
17-09-2026 | Utrecht | 09:30 - 16:30 | 17 september | Beschikbaar | Inschrijven |