Wil jij leren hoe je beter omgaat met grensoverschrijdend gedrag?
Sta steviger in je schoenen en zorg dat jij een fijne, veilige werkplek bewaart. Kijk nu bij een van onze trainingen.
Discriminatie is ongewenst en verboden. Helaas komen we echter nog te vaak in situaties waarbij de klant een (telefonische) aanvraag doet die bepaalde groepen uitsluit. Dit kan directe discriminatie zijn, maar ook indirect. Het is de taak van de uitzendprofessional om hier op juiste wijze op te reageren. In deze training krijgen uitzendprofessionals tools aangeboden om adequaat om te gaan met discriminatie in gesprekken en aan de telefoon.
Discriminatie komt nog vaak voor. Volgens onderzoek van het CBS voelden maar liefst 1,6 miljoen mensen zich gediscrimineerd in 2021. Ook uitzendorganisaties krijgen regelmatig met discriminerende verzoeken te maken. De ABU stelt dat de uitzendbranche een grote verantwoordelijkheid heeft om discriminatie tegen te gaan. Daarom vereist de ABU per 1 september 2022 van haar leden dat anti-discriminatiebeleid actief naar opdrachtgevers wordt uitgedragen. Tot 1 januari 2023 krijgen leden de tijd om hieraan te voldoen. Ook bij de NBBU is één van de lidmaatschapseisen het hebben van een antidiscriminatiebeleid en dit toepassen. Hier worden leden ook op gecontroleerd. Daarnaast zijn er nog diverse wetsvoorstellen en het Actieplan Arbeidsmarktdiscriminatie die discriminatie moeten tegengaan.
Kortom, arbeidsbemiddelaars moeten aan de slag om discriminatie te voorkomen en zich wapenen tegen discriminerende verzoeken van opdrachtgevers. Door de training Omgaan met discriminerende verzoeken aan de telefoon te volgen kan invulling gegeven worden aan anti-discriminatiebeleid en pakt de uitzendbranche haar verantwoordelijkheid op dit gebied.
Na het volgen van deze training:
Deze training is geschikt voor iedere uitzendprofessional die wel eens te maken heeft (gehad) met discriminerende verzoeken van klanten. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+.
Deze training heeft een voornamelijk praktische insteek. Naast algemene kennis over discriminatie, krijg je tools toegereikt die je kan gebruiken om met discriminerende verzoeken om te gaan. Je leert hoe je sterk staat en hoe je de aanvraag dusdanig om kan buigen dat je de klant niet verliest. Dit doen we door te oefenen met eigen cases. Door te oefenen, is het gemakkelijker om het in je dagelijkse werkzaamheden te gebruiken. Daarnaast krijg je feedback van je medecursisten op je optreden.
Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen).
De training Omgaan met discriminatie aan de telefoon kost € 545 (excl. btw).
Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname.
Deze training wordt ook Incompany aangeboden. Wil je daarover meer informatie of een offerte ontvangen? Neem dan contact op via 026 3337572 of mail naar artra@artra.
In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Startdatum | Cursus | Data | Plaats | Tijden |
---|---|---|---|---|
10-10-2023 | Omgaan met discriminatie aan de telefoon | 10 oktober | Utrecht | 09:30 - 16:30 uur |