• Klassikaal

IC Kandidaten benaderen met impact

Een eerste contactmoment is snel gelegd. Maar hoe bouw je een relatie op die verder gaat dan een eenmalig gesprek? Soms weet je niet hoe je een gesprek het beste kunt starten. Of je mist de juiste invalshoek om de…

Duur: 2 dagdelen
Prijs op aanvraag

Een eerste contactmoment is snel gelegd. Maar hoe bouw je een relatie op die verder gaat dan een eenmalig gesprek? Soms weet je niet hoe je een gesprek het beste kunt starten. Of je mist de juiste invalshoek om de interesse van een kandidaat te wekken. In de training Kandidaten benaderen met impact leer je hoe je direct bij het eerste telefonische contact een relatie met potentiële kandidaten aan kan gaan, en hoe je kandidaten kan verleiden om, op kantoor of online,  een intakegesprak aan te gaan.

De training bestaat uit twee delen. In het eerste deel van de training ontwikkel je een plan van aanpak voor het benaderen van kandidaten. Je leert om het contact met de kandidaat aan te halen op een overtuigende, onderscheidende, maar vooral oprechte wijze. Ook krijg je handvatten hoe om te gaan met eventuele bezwaren en twijfel vanuit de kandidaat, maar ook eigen belemmerende gevoelens die je weerhouden contact op te nemen komen aan bod.

In het tweede deel ga je live bellen met kandidaten. De trainer luistert mee met de gesprekken en geeft persoonlijke feedback. Ook krijg je tips om het geleerde in de praktijk te brengen en waar nodig wordt er nog één op één geoefend..

Resultaat

Na afloop van de training Kandidaten benaderen met impact:

  • Heb je geleerd hoe je de interesse van kandidaten kan wekken door middel van een pakkende opening;
  • Ben je in staat om te gaan met eventuele bezwaren en twijfel vanuit de kandidaat
  • Benader je kandidaten vol vertrouwen.

Voor wie?

De training is geschikt voor een ieder die verantwoordelijk is voor de werving van medewerkers en wil leren hoe hij/zij kandidaten kan overtuigen met een authentieke benadering. 

Aanpak 

De training is zeer interactief. Na een brainstormsessie wordt er een theoretisch kader uitgewerkt voor het benaderen van kandidaten. Daarna ga je zelf aan de slag met het live bellen van kandidaten uit het bestand. De trainer luistert hierbij mee, en geeft persoonlijke feedback en tips.

Duur 

De training duurt 2 dagdelen (1 dag)

Inhoud

De volgende onderwerpen komen in deze training aan bod:

  • Voorbereiding van het telefoongesprek;
  • Openen met impact: de start van een langdurige relatie;
  • Onderscheidend en boeiend jouw organisatie voorstellen;
  • Verleiden van de kandidaat om het interview aan te gaan;
  • Gebruik van een pakkende trigger;
  • Omgaan met weerstanden, twijfel en bezwaren;
  • Herkennen koopsignalen;
  • Closen en maken van de afspraak;
  • Eigen stemgebruik;
  • Eigen mindset tijdens het bellen;
  • Live bellen.
>