• Klassikaal

IC De commerciële recruiter

In een schaarse markt zul je als recruiter steeds vaker de commerciële pet op moeten zetten. Snel, slim en onderscheidend te werk gaan, is van belang. Die goede sollicitant wordt immers door velen benaderd en heeft ook vaak keuze uit…

Duur: 3 uur
Prijs op aanvraag

In een schaarse markt zul je als recruiter steeds vaker de commerciële pet op moeten zetten. Snel, slim en onderscheidend te werk gaan, is van belang. Die goede sollicitant wordt immers door velen benaderd en heeft ook vaak keuze uit meerdere banen en werkgevers.  Maar hoe pak je dat aan? Hoe kun je als recruiter binnen jouw rol plaats maken voor het meer commercieel denken?
In de training ‘De commerciële recruiter’ gaan we in op deze vragen, en behandelen we hoe je als recruiter een nog meer proactieve en slimme invulling aan je rol kan geven.

Resultaat

Na afloop van de training ‘De commerciële recruiter’:

  • Heb je een concreet actieplan opgesteld
  • Weet je wat er verstaan wordt onder een commerciële recruiter
  • Heb je een helder doel voor de komende tijd
  • Kun je extra kansen en mogelijkheden identificeren en hierop inspringen
  • Heb je zicht op je werkproces, en heb je tips om dit proces te optimaliseren

Voor wie?

De training is voor recruiters die behoefte voelen om het eigen proces eens kritisch onder de loep te nemen om zo meer rendement uit de eigen inspanningen te halen.

Aanpak 

Tijdens de training kijken we op een interactieve wijze eens anders naar ons eigen proces. We denken out of the box en dagen onszelf uit. We brainstormen en bepalen hoe we de meest essentiële momenten in ons proces slimmer kunnen aanpakken. We denken in kansen en mogelijkheden en laten ons verrassen.

Duur 

De training duurt 3 uur

Inhoud

De volgende onderwerpen komen in deze training aan bod:

  • Rolbeleving: wat versta je onder een commerciële recruiter;
  • Voor welk doel ga je?
  • Een kritische blik op het eigen werkproces;
  • Waar zien we extra kansen en mogelijkheden?
  • Hoe en waar kunnen we verwachtingen overstijgen?
  • Hoe bouwen we aan fans en ambassadeurs;
  • Waar verdienen we geld en waar laten we het liggen;
  • Kracht van brainstormen;
  • Out of the box denken;
  • Opdracht: concreet actieplan
>