Kijkje in het veld: uitzendprofessional van de maand; Henrieke

28 juni 2019 3 min
Categorieën: Klanten, Uitzendbranche

Henrieke van der Weerd is sinds 2015 werkzaam als uitzendprofessional bij Werckpost. Ze is vanaf de start van het familiebedrijf nauw betrokken bij de organisatie. Daarvoor haalde ze haar diploma personeel en arbeid en werkte ze als personeelsadviseur en uitzendprofessionale. Na het volgen van de Basisopleiding uitzendprofessional bezorgde haar hoge score haar een nominatie voor de uitzendprofessional van het Jaar verkiezing.

Werckpost deed dit jaar voor het eerst mee aan de verkiezing, zou je het aanraden aan een collega? 

Zeker! Volgens mijn collega’s stond ik te stralen op het podium. Ik vond de verkiezingsdag en de aanloop er naartoe erg leuk én leerzaam. Het is een bijzondere ervaring om een dag met concullega’s uit het werkveld omringd te zijn, zonder dat er een ellebogensfeer heerste.

Wat zijn de Unique Selling Points van jouw organisatie en hoe breng je die in de praktijk?

Werckpost is een familiebedrijf en dat merk je aan alles. Moeilijk om te zeggen hoe ik dat in de praktijk breng, juist omdat ik gewoon helemaal mezelf kan zijn. Dan gaat het ook als vanzelf. De USP zit zo ingebakken bij iedereen die hier werkt dat het niet eens een agendapunt hoeft te zijn. Het is voor ons heel normaal om aandacht te besteden aan het sociale aspect van het vak. Voor onze klanten, voor onze uitzendkrachten én voor collega’s onderling. We vinden de sfeer op kantoor belangrijk. Daarnaast vinden we het belangrijk dat de sfeer bij de klant ook matcht met de uitzendkracht. Daar kijken we bij Werckpost écht naar. Een familiecultuur is bijvoorbeeld ook niet voor iedereen geschikt, een werksfeer moet wel passen bij de persoon!

Wat houdt volgens jou candidate experience in en hoe breng jij dit in praktijk?

We vinden het bij Werckpost belangrijk dat iedereen altijd op de hoogte is. Zo stellen we bijvoorbeeld onze contactpersonen, met wie een uitzendkracht te maken krijgt, altijd persoonlijk voor. Zodat je weet met wie je mailt of belt. We doen ons best om verwachtingen duidelijk te managen. Voor de voedselindustrie werken we bijvoorbeeld met introductiefilmpjes, in meerdere talen. We werken regelmatig met arbeidsmigranten en willen er zeker van zijn dat alles altijd helder is. Als we geen filmpjes hebben dan pakken we het persoonlijk op. Omdat we werksfeer zo belangrijk vinden werken we bijvoorbeeld ook met meeloopdagen zodat iemand echt een helder beeld krijgt van de werkplek.

Welke innovaties zijn voor jou van belang om je werk als uitzendprofessional goed uit te oefenen?

Er is natuurlijk veel innovatie op het gebied van digitalisering. Daar zijn we binnen Werckpost ook volop mee bezig. We werken nu nog veel met papier, ook omdat uitzendkrachten in onze sector dat prettig vinden. Op termijn willen we echter wel tijd besparen met digitalisering. De tijd die we over hebben stoppen we natuurlijk in persoonlijke aandacht voor onze mensen.

Hoe was het om mee te doen met de uitzendprofessional Van Het Jaar Verkiezing?

Ik vond meedoen aan de verkiezing een geweldige ervaring. Het voelt wel gek om van jezelf te zeggen dat je de beste uitzendprofessional van het jaar wil worden. Ik zeg niet snel dat ik ergens goed in ben. Ik vond het leuk om zo over mijn vak te kunnen praten. Ik ben écht enthousiast over het werk dat ik doe. Het meedoen met de verkiezing gaf mijn zelfvertrouwen ook een boost. De finaledag vond ik het leukste deel van de verkiezing, vooral de speeddate rondes! Het was voor Werckpost de eerste keer, en wie weet niet de laatste…

>