Kijkje in het veld met de winnares Simone

3 mei 2019 4 min
Categorieën: Klanten, Uitzendbranche

Simone Dekker studeerde Small business en retail management aan de Saxion hogeschool. Sinds 2016 werkt ze bij Tempo-Team in de rol van uitzendprofessional. Simone vertelt: ‘Toen mijn studie klaar was, wist ik niet precies wat ik wilde doen. Er was niet één ding wat me leuk leek. Eerlijkheid is mijn kracht, en dat kan ik in mijn huidige functie inzetten om een goed advies te geven!’

Van small business en retail management tot uitzendprofessional, hoe ging dat?

De opleiding aan de Saxion is eigenlijk een brede opleiding tot ondernemer. De vestiging waar ik nu werkzaam ben voelt dan ook als mijn eigen stekkie! We staan met twee man op de unit en krijgen veel vrijheid. Ik vind het leuk dat ik veel zelf mag doen. Mijn opleiding was breed, mijn huidige functie is dat ook, dus dat past heel goed.

Hoe was het om mee te doen met de uitzendprofessional Van Het Jaar Verkiezing?

Ik vond het heel erg leuk om mee te doen. Mijn manager kwam met het idee om me op te geven. Ik had nooit verwacht dat ik door zou gaan tot aan de finale. Toen het zover was vond ik het spannend. Als ik een ding eng vind, dan is het presenteren en voor een publiek staan. Ik vond de pitch heel spannend, en was bang voor een black out. Die black out kwam niet. Ik heb er ontzettend veel van geleerd. Mijn angst voor presenteren is na de verkiezing als sneeuw voor de zon verdwenen. Als ik het daar kon, dan kan ik het overal!

Wat zijn de USP’s van jouw organisatie en hoe breng je die in de praktijk?

Onze eerst USP is local for local. Veel uitzendbureaus zijn aan het centraliseren en sluiten vestigingen. Wij vinden het belangrijk om in elke stad aanwezig te zijn. Als je werk zoekt kan je bij ons binnenlopen. Bedrijven en kandidaten kunnen ons makkelijk vinden.

We willen een stapje verder gaan dan andere uitzendbureaus, dat noemen we in onze USP’s doe meer. Zowel naar klanten als naar flexwerkers. Als we horen dat een flexwerker wordt overgenomen door het bedrijf gaan we persoonlijk langs, met een taart en een felicitatie. We laten werkshirts maken als het bedrijf dit niet aanbiedt. We houden goed contact, ook nadat iemand geplaatst is. Ik breng dit in de praktijk door wekelijkse contactmomenten: hoe zit je erbij, gaat het goed, zijn er nog behoeften? Als iemand niet op zijn plek zit dan wil ik meedenken aan een oplossing. Uiteindelijk zijn het de flexwerkers die het voor je doen.

Wat is het grootste commerciële succes dat jij het afgelopen jaar hebt geboekt?

Een succesvolle meet en greet die we vorig jaar organiseerden. Een prospect nam contact met ons op omdat het uitzendbureau waarmee ze zaken deden niet kon voorzien in een plaatsing. We plaatsten meerdere mensen, maar konden uiteindelijk niet genoeg mensen vinden. Dat kwam omdat we ze niet konden enthousiasmeren voor het werk wat uitgevoerd moest worden. Het ging om complex werk, wat je niet echt aan de telefoon kan uitleggen. Je moet het als het ware zien om er enthousiast over te worden. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of we een meet en greet met het bedrijf mochten organiseren. Een rondleiding, presentatie en een kijkje in de keuken van de functie. Dat mocht! We hadden meer dan 50 aanmeldingen en op basis daarvan zijn er uiteindelijk 11 mensen gestart.

Welke innovaties zijn voor jou van belang om je werk als uitzendprofessional goed uit te oefenen?

Als ik denk aan innovatie dan denk ik aan digitalisering. Dat zorgt ervoor dat ik meer tijd heb voor persoonlijk contact. Dat is iets wat ik erg belangrijk vind. In het persoonlijke ontzorgen van klanten en flexwerkers ligt mijn kracht. We hebben een groot aantal tools die ik kan inzetten om mijn werk makkelijker te maken. Ik zie welke vacatures er in de omgeving open staan, hoeveel potentie een bedrijf in mijn omgeving heeft, en dat is nog maar het begin. Allemaal tools die zorgen dat ik meer tijd heb om te focussen op waar het me echt om gaat: persoonlijk contact.

Hoe was het om te winnen en wat heb je met je prijs gedaan?

Ik had het totaal niet verwacht om te winnen. Je ziet en hoort wat de rest doet, en dat was echt goed. Het klinkt cliché, maar naar mijn idee waren we allemaal winnaars! Ze begonnen bij de derde plek en toen kwam plek twee, en toen dacht ik ‘mijn naam wordt niet meer genoemd’. toen ik vervolgens toch mijn naam hoorde was ik super blij. Met de voucher voor een chocolade fondue heb ik nog niets gedaan, maar met de reischeque die ik heb gewonnen ga ik deze zomer de zon opzoeken, superveel zin in!

Nieuwsgierig naar de aftermovie van de uitzendprofessional van het jaar-verkiezing? Kijk dan hier:https://www.artra.nl/evenement/uitzendprofessional-van-het-jaar-2018/

>