High Impact Sales for Professionals (incompany)

Als je al verschillende jaren werkt als salesprofessional weet je hoe je een gesprek moet voeren met potentiële en bestaande klanten. Graag wil je jouw impact vergroten in commerciële situaties. Hoe kan je echt contact maken met je klant waarbij…

Duur: 4 dagdelen
16 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Als je al verschillende jaren werkt als salesprofessional weet je hoe je een gesprek moet voeren met potentiële en bestaande klanten. Graag wil je jouw impact vergroten in commerciële situaties. Hoe kan je echt contact maken met je klant waarbij je op een natuurlijke manier nog beter de ‘klik’ maakt? In de training High Impact Sales ontwikkelen wij jouw saleskwaliteiten, met name op het persoonlijke vlak. Je leert hoe je nog meer verdieping kan aanbrengen in het gesprek en in de klantrelatie.

Persoonlijke saleskwaliteiten

Persoonlijke verkoop begint bij jezelf. Eerst de vent, dan de tent! We starten met jouw persoonlijk profiel waarmee je meer zicht krijgt op jouw eigen kwaliteiten en situaties waar je goed en minder goed in presteert. Tijdens de training gaan we jouw persoonlijke saleskwaliteiten actief vergroten door zelfinzicht, rollenspellen en interactieve oefeningen. We zetten hierbij niet alleen een trainer, maar ook een acteur in. Doelstelling is dat je nog beter aansluit bij de beleving van jouw klanten. En, iedere deal sluit!

Voor wie is de training High Impact Sales geschikt?

Voor senior salesprofessionals met minimaal 3 jaar ervaring in een zelfstandige salesrol die zijn/haar impact wil vergroten. Het (aanvangs)niveau van deze training is hbo.

Voorbereiding

Je ontvangt verschillende voorbereidende opdrachten die jou goed voorbereiden op de training. We vragen je een persoonlijke video te maken die we delen met jouw medecursisten. Op deze wijze leer je direct je medestudenten kennen! Ook is er ruimte voor jouw persoonlijke cases. Wij nodigen je uit deze mee te nemen.

Duur

Deze training duurt 2 dagen. De studiebelasting daarnaast is 16 uur.

Na afronding van deze training ontvang je een bewijs van deelname. 

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen bij de training High Impact Sales

Na afloop van deze training ben je in staat om:

  • Jouw persoonlijke ontwikkeling hand in hand te laten gaan met je commerciële succes;
  • Optimaal aan te sluiten bij de beleving van de klant;
  • Jouw persoonlijke leerstijl te (her)ontdekken en aanscherpen;
  • De doelstellingen van jouw klant te realiseren;
  • Vooruit te denken en te anticiperen op de behoeften van de klant;
  • Jouw commerciële succes te vergroten;
  • Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid uit te stralen zodat je de beste sales kunt maken.

Bovendien heb je kennis van:

  • Jouw eigen krachten en belemmeringen vanuit jou als sales professional;
  • Het inzetten van partnerschap in plaats van leverancierschap;
  • Hoe je het beste in co-creatie komt met jouw klant.

Hoe ziet het programma van de training High Impact sales eruit?

Deze training duurt 2 dagen. De tweede dag wordt 2/3 weken na de eerste training verzorgd.

  • WHY & WHAT: We zoomen in op jouw profiel en jouw saleskwaliteiten. In welke situaties beheers jij het gesprek en wanneer lukt dat niet? We kijken naar jouw kwaliteiten en hoe je deze in ieder gesprek optimaal in kunt zetten.
  • HOW: Hoe pak je zaken aan en ben je hier voldoende succesvol in? Als ervaren salesprofessional heb je routines ontwikkeld. Past deze aanpak nog steeds of is het tijd voor een refresh? Is jouw customer journey echt onderscheidend? Onder invloed van een steeds veranderende markt en wetgeving is het van belang dat jij als salesprofessional jezelf steeds opnieuw transformeert. Neem jezelf onder de loep. Immers, de wensen van je klanten veranderen en ook de wijze waarop je zaken kan doen.
  • WOW: Je weet wat je kan en je hebt nieuwe inzichten om je customer journey naar een hoger plan te tillen. Ben je in staat om jouw gesprekken echt de WOW-factor te geven. Tijdens deze dag staat het verder aanscherpen van het salesgesprek verder centraal. We zetten met elkaar de puntjes op de i.
>