fbpx

Van Payrollen naar Uitzenden

In de afgelopen jaren heb je een mooi klantenbestand opgebouwd. Je klanten vertrouwen op jouw dienstverlening en jij verzorgt alle administratieve en financiële afhandeling van de mensen die zij bij jou op de payroll plaatsen. Mooier kan het niet, toch? Vanaf 1 januari 2020 is de Wet arbeidsmarkt in balans, de WAB, van kracht. Dit betekent dat je nog steeds kunt payrollen, maar geen gebruik meer mag maken van de CAO voor Uitzendkrachten.

Een nieuwe koers

Je moet gaan kiezen, ga je voor de allocatiefunctie en word je een flexorganisatie of kies je voor het ketensysteem? Minder flexibiliteit, maar je blijft wel payroller! Wanneer je kiest voor de CAO en dus uitzendorganisatie wordt, betekent dit meer dan alleen een nieuwe sticker op de voorruit. Het betekent een nieuwe koers, een nieuw verhaal en nieuwe procedures en vaardigheden voor je medewerkers.

artra denkt mee!

Uitzendorganisatie worden vraagt om een nieuwe koers en inrichting. artra biedt het volgende pakket aan om jouw organisatie te ondersteunen in deze transitie:

Stap 1: Startsessie rebranding (1 dag)
Stap 2: Praktijksessie van payroll naar uitzenden (1 dag)
Stap 3: Inrichten contracten en processen on the job (1 tot 2 dagdelen)
Stap 4: Upgrade kennis medewerkers (online of offline – Basisopleiding Intercedent)
Stap 5: Upgrade vaardigheden medewerkers

Voor wie is deze training geschikt?

De training van payrollen naar uitzenden is geschikt voor directieteams.

Kosten

De kosten voor stap 1 & 2 bedragen € 2475  (excl. BTW) voor twee personen. De kosten van de overige stappen zijn op aanvraag.

Stap 1 – Startsessie rebranding

Tijdens deze eerste sessie vragen wij twee van de managementleden van je payrollorganisatie deel te nemen. Tijdens deze sessie gaan we aan de slag met de identiteit van jouw nieuwe uitzendorganisatie. Centrale vragen zijn: Waar staan we voor? En waar gaan we voor? Aansluitend benoemen we de kernwaarden. Onderwerpen:
• Uitzendbureau: Wat houdt het in een uitzendbureau te zijn?
• Rebranden: van passieve naar actieve organisatie.
• Kernwaarden: Vanuit welke waarden werk je, en waarom?
• Doelgroep: Op wie en welke categorie ga ik mij richten?
• Propositie: Welke belofte doe je aan klanten en kandidaten?
• Commercieel: Hoe zorg ik dat kandidaten en klanten me weten te vinden?

Stap 2 – Praktijksessie van payroll naar uitzenden

Tijdens de tweede sessie gaan we aan de hand van de candidate en de customer journey het primaire proces vormgeven. We belichten hierbij de impact van de allocatiefunctie en de stappen die je als payroller moet nemen om ‘uitzendproof’ te worden. Hierbij belichten we ook de verschillen in contracten naar opdrachtgevers en naar kandidaten. En de mogelijkheden die payroll en die uitzenden biedt. Onderwerpen:
• Journey: Vormgeven van de Customer & Candidate Journey;
• Impact: Wat is de impact van de allocatiefunctie? En hoe geef je deze vorm?
• Team: Hoe sluiten de kwaliteiten van mijn team aan op de nieuwe functie en rol?
• Borging: Hoe gaan we deze veranderingen integreren?

Stap 3 – Inrichting contracten en processen on the job

Na de eerste twee stappen doorlopen we nu met de individuele organisaties alle contracten. We bieden een set aan standaardcontracten aan en kijken welke keuzes er gemaakt moeten of kunnen worden. Deze sessie is on the job bij iedere organisatie.

Stap 4 & 5 – Upgrade kennis & vaardigheden medewerkers

Voor de medewerkers van het nieuwe uitzendbureau verandert er veel! Zij moeten vorm gaan geven aan de allocatiefunctie. Dat betekent: inschrijven, benaderen, herbenaderen, matchen en het voeren van tweegesprekken. Daarnaast hebben zij kennis nodig van de CAO voor uitzendkrachten en het arbeidsrecht. We bevelen voor deze groep de Basisopleiding Intercedent of WordIntercedent aan.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!