fbpx

Training Customer journey & salesfunnel

Iedere salesprofessional krijgt te maken met de Customer journey en de klantfunnel. Logisch, want als salesprofessional moet je inzicht hebben in de reis van je klant, van oriëntatie tot aankoop. Een (potentiële) klant komt op vele manieren met jouw organisatie, product of dienst in aanraking voordat deze tot aankoop overgaat. Op welke contactmomenten kun je invloed uitoefenen? Hoe ziet deze klantreis eruit? Hoe breng je deze in kaart? De salesfunnel zit hieraan gekoppeld. Van lead tot klant. Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk leads klant worden? Hoe verkort je de doorlooptijd in de funnel? Hier is heel veel winst te behalen. Deze training helpt jou daarbij.

Tijdens deze training doorloop je de verschillende fases die een potentiële klant doorloopt voordat deze tot aankoop overgaat. Een aankoop begint immers over het algemeen met het besef dat er een behoefte is, daarna volgt een fase van oriënteren op potentiële oplossingen en het vergelijken van de verschillende opties. Daarna volgt een besluit en het daadwerkelijk ‘consumeren’. In al deze fases zijn er verschillende contactmomenten met jouw organisatie. Online, offline. Deze contactmomenten wil je zoveel mogelijk optimaliseren zodat de (klant)ervaring optimaal is.

Wat leer je tijdens de training Customer journey & Salesfunnel?

Tijdens deze training ga je aan de slag met de basis van sales: het begrijpen van het gedrag van je klant. Je brengt de contactmomenten die een (potentiële) klant met jouw organisatie, product of dienst heeft in kaart. En daarna kijk je hoe je al deze momenten kunt verbeteren of er zodanige invloed op uit kunt oefenen dat de kans groter wordt dat een prospect daadwerkelijk klant wordt.

Resultaat van de training

Na de training:

  • Weet je wat de customer journey is
  • Kun je de customer journey voor jouw klanten in kaart brengen
  • Weet je hoe een salesfunnel in elkaar zit
  • Kun je acties benoemen om de tijd die klanten nodig hebben om de salesfunnel door te gaan te verkorten
  • Heb je kennis van begrippen als The Ultimate Moment of Truth, conversie en ROI

Hoe pakken we het aan?

In deze training wordt continu afgewisseld tussen luisteren en actief bezig zijn. Want wij geloven dat de dingen die je leert beter blijven hangen als je er meteen mee kan oefenen. Je gaat dus steeds in kleine groepjes aan de slag met opdrachten, zoals het in kaart brengen van je eigen customer journey, het bepalen van kritieke contactmomenten, het visualiseren van je eigen salesfunnel of discussiëren over conversieratio’s. De training wordt afgewisseld met video’s met praktijkvoorbeelden.

Voor wie?

De training Customer journey & Salesfunnel is geschikt voor beginnende salesprofessionals die meer inzicht willen krijgen in de reis die hun klanten maken en het benutten van de inzichten die een salesfunnel biedt. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+.

Duur

Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen).

Investering

De training Customer journey & Salesfunnel kost €545 (excl. btw) per persoon.

Inschrijven

Meteen aan de slag met de Customer journey & de salesfunnel? Schrijf je dan direct in! Kijk hieronder voor de datum die jou uitkomt. Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen via artra@artra.nl of bel 026 3337572.

Na afloop van deze training ontvang je een bewijs van deelname.

De volgende onderwerpen komen aan bod bij de training Customer journey & Salesfunnel:

  • De customer journey
  • De customer journey in kaart brengen
  • The Ultimate Moment of Truth
  • Beïnvloeding van contactmomenten binnen de customer journey
  • De salesfunnel
  • Het verkorten van de doorlooptijd in de verkooptrechter
  • Conversie
  • ROI (Return On Investment)
Wil jij op de hoogte blijven?

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks updates en artikelen over de arbeidsmarkt.